Mathematics lesson study around the world (notice n° 10802)

détails MARC
010 ## - ISBN
ISBN 9783030093013
099 ## - Informations locales
Type de document Monographie
101 ## - Langue
langue du document anglais
102 ## - Pays de publication ou de production
pays de publication Suisse
200 ## - Titre
titre propre Mathematics lesson study around the world
complément du titre theoretical and methodological issues
Auteur secondaire Edited by Marisa Quaresma, Carl Winslow, Stéphane Clivaz, Joao Pedro da ponte, Aoibhinn Ni Shuilleabhain, Akihiko Takahashi
210 ## - Editeur
lieu de publication Cham
nom de l'éditeur Springer
date de publication 2018
215 ## - Description
Importance matérielle 174p.
format 24cm.
225 ## - collection
titre de la collection ICME-13 Monographs
mention de responsabilité series Editor - Gabriele Kaiser
330 ## - Résumé
Résumé This book introduces the specifics of mathematics lesson study with regard to regional/national particularities, discussing the methodological and theoretical tools that can be used to pursue research on lesson study (its forms, contents, effects etc.) from an international perspective. Lesson study and learning study (LS) are becoming increasingly important in teacher education, mostly in continuous professional development, but also in prospective teachers’ education, and this interest is accompanied by a demand for more solid theorization of the lesson study process. A number of social, cultural, cognitive and affective issues are reflected in the way LS develops, and the book examines the latest results of these developments.
Exemplaires
Abîmé Perdu ? Retiré de la circulation Source de classification Date de création Site Propriétaire Site Dépositaire Localisation Code barre cote à rendre pour le Statut Type de prêt
      Classification décimale Dewey 29/01/2020 IREM P7 IREM P7 Salle de lecture 13110 DID.A I-13-QUA 18 19/02/2020 Empruntable Monographie

Propulsé par Koha