Mathematics Education and Language Diversity (notice n° 10996)
[ vue normale ]
010 ## - ISBN | |
---|---|
ISBN | 9783319145105 |
099 ## - Informations locales | |
Type de document | Monographie |
101 ## - Langue | |
langue du document | anglais |
102 ## - Pays de publication ou de production | |
pays de publication | Pays-Bas |
200 ## - Titre | |
titre propre | Mathematics Education and Language Diversity |
titre parallèle | the 21st ICMI study |
Auteur | Editors : Richard Barwell, Philip Clarkson, anjum Halai, Mercy Kazima, Judit Moschkovich,Nùria Planas, Mamokhgethi Setait-Pahkeng, Paola Valero & Martha Villavicencio Ubillus |
205 ## - Mention d'édition | |
mention d'édition | the 21 st ICMI Study |
210 ## - Editeur | |
lieu de publication | Dordrecht |
nom de l'éditeur | Springer |
date de publication | 2021 |
215 ## - Description | |
Importance matérielle | 321p. |
format | 24 cm |
225 ## - collection | |
titre de la collection | NEW ICMI STUDY SERIES |
mention de responsabilité | Ferdinand Arzarello, Abraham Arcavi & Cheryl E. Praeger |
numérotation du volume | 21 |
ISSN de la collection | 1387-6872 |
330 ## - Résumé | |
Résumé | This book examines multiple facets of language diversity and mathematics education. It features renowned authors from around the world and explores the learning and teaching of mathematics in contexts that include multilingual classrooms, indigenous education, teacher education, blind and deaf learners, new media and tertiary education. Each chapter draws on research from two or more countries to illustrate important research findings, theoretical developments and practical strategies.<br/> |
610 ## - sujets | |
sujet | Mathematcis Teaching |
610 ## - sujets | |
sujet | language Diversity |
610 ## - sujets | |
sujet | Deaf Learners |
610 ## - sujets | |
sujet | Blind Learners |
700 ## - Auteur | |
code de fonction | Éditeur scientifique |
auteur | Barwell Richard |
Abîmé | Perdu ? | Retiré de la circulation | Source de classification | Date de création | Site Propriétaire | Site Dépositaire | Localisation | Code barre | cote | Statut | Type de prêt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Classification décimale Dewey | 13/12/2021 | IREM P7 | IREM P7 | Salle de lecture | 13388 | DID. A ICM 21 | Empruntable | Monographie |